W minionym roku znacząco zwiększyła się liczba klientów TAURON Sprzedaż. Powodzeniem cieszyły się przede wszystkim nowe produkty gazowe.
- Zgodnie z nową strategią Grupy TAURON sprzedaż i rozwój nowych produktów oraz usług stanowi silną bazę jej wzrostu. TAURON z sukcesem działała dziś na rynku sprzedaży gazu, na którym zwiększył siedemnastokrotnie liczbę klientów. Znacząco, bo aż o 60 tys., wzrosła też liczba klientów korzystających z prądu TAURONA. Grupa wygrywa także przetargi organizowane przez największe w Polsce grupy zakupowe prądu i gazu. Dynamiczny rozwój oferty pozwala nam na stałe pozyskiwanie nowych klientów oraz zwiększenie rentowności – podkreśla Filip Grzegorczyk, prezes zarządu TAURON Polska Energia.
Innowacyjne produkty gazowe
Nowością na rynku masowym w 2016 r. było wprowadzenie usług serwisowych dla klientów, którzy kupują w TAURONIE gaz. Są to GazPomoc 24H oraz Serwisant Gazowy 24H. Wybierając tę pierwszą, klient otrzymuje oprócz niskiej ceny gazu pomoc fachowca w razie awarii instalacji gazowej dostępną 7 dni w tygodniu przez całą dobę. Klienci, którzy zdecydują się na Serwisanta Gazowego, oprócz wymienionych wyżej korzyści, mają również do dyspozycji pakiet usług związanych z naprawą urządzeń gazowych.
Klientom z segmentu biznesowego zaoferowano m.in. innowacyjny produkt TAURON Gaz Giełda. Umożliwia on dokonywanie zakupu gazu w oparciu o mechanizmy rynkowe i daje klientowi swobodę w wyborze momentu transakcji i określeniu wolumenu paliwa gazowego.
- Takie nowoczesne produkty giełdowe mamy również dla klientów, którzy kupują u nas energię elektryczną i prawa majątkowe. Należą do nich TAURON Giełda i Opust oraz Giełda Prawa Majątkowe – informuje Tomasz Lender, wiceprezes zarządu TAURON Sprzedaż ds. sprzedaży na rynku biznesowym.
„Tani gaz od TAURONA” i „RABATOR”
Rok 2016 to również szeroko zakrojone kampanie marketingowe promujące ofertę TAURON Sprzedaż. W pierwszej połowie roku TAURON uruchomił kampanię „Tani gaz od TAURONA”, której celem była promocja TAURONA jako sprzedawcy paliwa gazowego. Następnie, pod hasłem „RABATORA”, promowano dodatkowe korzyści, jakie czekają na klienta, który zdecyduje się na zakup i prądu i gazu w TAURONIE.
Kampanie prowadzone były m.in. poprzez spoty telewizyjne i radiowe oraz reklamy zamieszczone w prasie i Internecie. Wsparciem kampanii były nośniki outdoor oraz materiały informacyjne wysyłane do klientów.
Prąd, gaz i jeszcze więcej
- Podstawowe media energetyczne, które są rdzeniem oferty produktowej TAURONA, czyli: prąd, gaz, węgiel, ekogroszek i ciepło sieciowe, wiążemy z urządzeniami oraz usługami dedykowanymi różnym potrzebom klientów - zaznacza Grzegorz Lot, wiceprezes zarządu TAURON Sprzedaż ds. sprzedaży na rynku masowym.
Jednym z takich produktów wprowadzonych w 2016 roku jest TAURON Klimatyzacja. Ta oferta zawiera pakiet bezpłatnych usług doradczych związanych zarówno z wyborem urządzeń odpowiadających potrzebom klienta jak i ich instalacją. Co ważne, urządzenia proponowane w ofercie TAURON Klimatyzacja posiadają nie tylko funkcję chłodzenia, ale są też doskonałym źródłem ciepłego powietrza, co pozwala na ich użytkowanie przez cały rok.
Inny produkt to TAURON Ekogroszek, czyli paliwo węglowe do kotłów z automatycznym podajnikiem. Można go zamówić m.in. poprzez stronę internetową TAURONA. Dostarczany jest do klienta w wygodnych opakowaniach po 25 kg. Koszt transportu wliczony jest w cenę węgla. Węgiel pochodzi wyłącznie z polskich kopalń należących do Grupy TAURON.
Współpraca dla ograniczenia smogu
Gdy w styczniu br. mieszkańcy południowej Polski narzekali na smog, krakowianie już od pół roku mogli korzystać z oferty TAURON Sprzedaż i Miasta Kraków. W czerwcu 2016 r. ruszył program, którego celem jest ograniczanie poziomu zanieczyszczeń pochodzących z procesów spalania paliw stałych, tzw. niskiej emisji.
- Wszyscy mieszkańcy Krakowa, którzy wymienią nieekologiczne ogrzewanie na kocioł gazowy, otrzymują od TAURONA gwarancję niższych cen gazu, bezpłatne doradztwo w doborze urządzeń grzewczych oraz darmowy serwis domowej instalacji gazowej. TAURON załatwia również wszelkie formalności związane z przygotowaniem wniosku o dotację - informuje Grzegorz Lot.
Urząd Miasta zapewniał w 2016 r. zwrot do 100 procent kosztów poniesionej inwestycji, w 2017 r. dotacja wynosi do 80 procent.
Nagrody i wyróżnienia
TAURON w 2016 r. zdobył również prestiżowe nagrody i wyróżnienia. Nagrodą „Laur Innowacyjności”, przyznawaną przez Naczelną Organizację Techniczną, wyróżniono produkt TAURON Gaz Giełda. Serwisant Gazowy 24H dostał Europejski Certyfikat Jakość Roku i zdobył nagrodę Innowator Wprost 2016.
Prąd z Serwisantem 24H - jeden z najchętniej kupowanych produktów TAURONA - otrzymał Godło Quality International w 10. Edycji Programu Najwyższa Jakość QI 2016 i w konkursie Liderów Świata Energii. TAURON Sprzedaż przyznano również nagrodę branży komunikacji marketingowej Webstarfestival w kategorii „zintegrowana kampania marketingowa” za działania komunikacyjne promujące produkt Serwisant 24H.
TAURON Sprzedaż otrzymał też tytuł Najlepszego Dostawcy Energii w międzynarodowym konkursie organizowanym w kilku krajach europejskich.
dostarczył infoWire.pl
Link do strony artykułu: https://uww.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/wzrost-liczby-klientow-pradu-i-gazu-taurona